Багато людей не уявляють своє життя без кави. Вони п’ють її постійно – вдома, на роботі, під час поїздок. Кава на виніс продовжує стрімко набирати популярність в Україні. Поговоримо про те, як відкрити кавову точку та скільки можна на цьому заробити.
Кава на виніс в Україні
Така ідея для старту власного бізнесу в нашій державі досить цікава та вигідна. Цей напрямок легко освоїти навіть підприємцям-початківцям. У матеріалі ви дізнаєтеся вартість відкриття торгової точки, які документи потрібно оформити та обладнання закупити, як підрахувати прибуток, набрати персонал та залучити клієнтів.
Початок кавового бізнесу
Безсумнівно, кожен бізнес починається зі складання бізнес-плану. Детально все прорахуйте, оцініть вкладення, щомісячні витрати, прогнозований прибуток. Також проаналізуйте ринок. Вам необхідно обрати точку для торгівлі, якою проходить велика кількість людей. Найкраще, якщо конкурентів поблизу не буде. У різних точках кількість проданих чашок кави може бути різною, тому до вибору місця продажу поставтеся серйозно, адже це фактично 80 % від успіху.
Найкращі локації для торгівлі кавою це великі перехрестя, торгові центри, зупинки транспорту, парки, вулиці з великою кількістю пішоходів, території біля ТЦ, навчальних закладів, бізнес-центрів, вокзали, привокзальні площі.
Читайте усі найновіші та найцікавіші новини в моєму Телеграм-каналі. Нас понад 3000.
Реєстрація бізнесу
Як пишуть «Бізнес ідеї», достатньо зареєструватися як ФОП. Код КВЕД для реєстрації «кави на виніс» – 56.10 – діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування. Для торгівлі напоями потрібно також КВЕД 47.25.
Далі вам слід зібрати дозвільну документацію.
- висновок СЕС;
- документи про реєстрацію ФОП (ІНПП, виписка з ЄДРПОУ, свідоцтво про реєстрацію);
- санітарні книжки працівників;
- договір про оренду приміщення;
- сертифікати якості на продукцію та гігієнічні висновки (мають надавати постачальники);
- договір з комунальниками, дезінфекцією, компаніями з вивезення сміття, пожежною службою;
- внутрішні документи (технологічні карти, статут, журнал з техніки безпеки);
- санітарний паспорт об’єкта;
- банківські реквізити з печаткою та підписом.
Обладнання для торгівлі
Найнудніші пункти у матеріали про документи коротко описав. Далі переходжу до більш цікавої частини – закупівлі обладнання.
Основний пункт – кавова машина. Різновидів існує надзвичайно багато. Початкова ціна професійного з великою кількістю функцій стартує від 60 тисяч гривень. На старті фахівці радять купувати простий та якісний кавовий апарат. Його можна знайти орієнтовно за 40 000 грн. Радять обирати машину з мінімальним обсягом бака 8 літрів. Як варіант, можна взяти кавоварку в оренду або ж придбати вживану техніку. Це економний варіант, однак нова техніка ламається набагато рідше, ніж вживана. Такий спосіб може зменшити початкові витрати, якщо у вас обмежений бюджет.
Не у всіх кавомашинах є функція помелу зерен. Якщо її немає, то доведеться купувати кавомолку за +- 5 тисяч. Молочну продукцію потрібно десь зберігати, правда ж? Додаємо до витрат ще 8-10 тисяч гривень. Також знадобляться паперові стаканчики. Краще розробити дизайн та брендувати їх власним логотипом, щоб клієнти більше вас запам’ятали. Але найкраща реклама – це якісна та смачна кава, не забувайте про це. Якщо напій буде поганий на смак, то люди до вас більше не повернуться. Ціна 100 стаканчиків +- 70 гривень. До них необхідно придбати пластикові кришки. Ну і додатково цукор у стіках, розмішувачі, серветки.
Знадобиться стійка для готування кави, стіл, полички, мірний посуд. Можна зробити столики з барними стільцями біля торгової точки. До додаткових витрат вносимо ще 20-40 тисяч.
Кава на виніс: витратні матеріали
Якісна сировина це дуже важливо. Як я писав раніше, саме смак кави – запорука вашого успіху. Багато-хто стверджує, що на 70 % якості напою впливає вода. Краще купувати м’яку з мінімальною мінералізацією. У день знадобиться 50-60 літрів.
Кавові зерна. 250-350 гривень – це ціна 1 кілограма якісної кави. З нього вийде 130 чашок напою. Якщо у вас невелика точка, то масштабні закупівлі кавових зерен робити немає сенсу. Працюйте з постачальниками, які доставляють невеликі замовлення. Варто стежити за тим, щоб постачальники доставляли свіжу та якісну продукцію вчасно. Вона має мати сертифікати якості та відповідати всім вимогам.
Наступний пункт витрат – це збиті вершки, топінги, молоко, сиропи, цукор у стіках. Невелика кав’ярня на місяць закуповує цих «ніштячків» на 20-30 тисяч гривень в залежності від того, на які ціни домовитеся з постачальниками. Задумайтесь над розширенням асортименту – додайте до меню випічку, щось солодке до кави, газовані води.
Персонал та пошук клієнтів
Працівників для кави на виніс потрібно дуже мало. На старті можна самостійно все виконувати. Якщо ж є «вільні» гроші, то найміть баристу. Уважно обирайте працівника. Він повинен вміти готувати смачну каву, бути ввічливим, підтримувати чистоту на робочому місці. Не забувайте про наявність санітарної книжки. Встановлюйте ринкову оплату праці. Як бонус, можна доплачувати певний % від суми, заробленої за день. Заохочуйте працівників грошима, це найкращий стимул якісно та сумлінно працювати. А не оті всі радянські покарання у виглядів штрафів.
Головна реклама у кавовому бізнесі – це вдале розташування. Все дуже просто. Зазвичай покупка кави є імпульсивною. Гарна вивіска, яка «кидається» в очі, зробить свою справу.
Отож, не забувайте про яскраву зовнішню рекламу: дошку з меню, вивіску, вказівник. Другий спосіб – просування через соціальні мережі. Можна самостійно налаштувати рекламу або ж звернутися по допомогу до фахівців (це не дешево). Рекомендую створити сторінку кав’ярні в соцмережах та пропонувати відвідувачам знижку або солодкий подарунок до кави за згадку в сторіс чи позначку. Ця схема працює на ура.
Організуйте акції – знижки, флаєри на разову знижку, спеціальні пропозиції типу кожна п’ята чашка кави у подарунок і так далі. Сарафанне радіо теж досі працює. Люди самі розповідатимуть про вас знайомим, якщо приготована кава їм запам’ятається. Вигадуйте щось оригінальне, чим можна потішити та задовольнити клієнта.
Витрати та доходи кава на виніс
Тепер основний підсумок цих сотень слів – які витрати та заробіток бізнесу. Отож, відкриття точки обійдеться мінімум у 200 тисяч гривень. Це з урахуванням техніки, реєстрації, оренди приміщення. Ще 50-60 тисяч це щомісячні витрати на зарплату працівникам, оренду, витратні матеріали.
Прибуток. За 10 годин роботи одна точка здатна обслужити 200 клієнтів. Якщо місце популярне та розкручене, то 250-300. Все це індивідуально, ви повинні це розуміти. Показники приблизні. У перші місяці роботи таких результатів складно досягнути, тому вираховуємо прибуток зі 100 клієнтів за день.
Мінімальна вартість кави це +- 30 гривень. Собівартість приготування однієї чашки складає орієнтовно 3 гривні. При такому розкладі за місяць вдасться отримати 90 тисяч гривень «брудного» доходу. Собівартість кави дорівнюватиме 9 тисяч. Інші витрати 25-30 тисяч. Чистий прибуток складе +-50-56 тисяч гривень. Але це ще потрібно вирахувати податок. Окупити вкладення можна за 3-6 місяців. Бізнес “кава на виніс” рентабельний на 50-60 %.
Якщо готувати унікальну каву, продавати смачні супутні товари типу випічки та солодощів, то середній чек можна подвоїти та отримати набагато більший прибуток. Бізнесмени радять відкривати точку восени, адже тоді каву купують найчастіше і повернути вкладення вдасться швидше. Літом додавайте у меню різні прохолодні напої, лимонади, каву з льодом. Вкладення у кавовий бізнес зовсім невеликі, а окупність швидка. Тому якщо бажаєте спробувати, то не гайте часу, а починайте прямо зараз. Успіхів!
Інші матеріали про бізнес: